Planera resa
Här hittar du all information du behöver för att planera din nästa resa.
Här hittar du allt du behöver veta inför din resa.
Här hittar du all information du behöver för att planera din nästa resa.
Här kan du läsa mer om hur Länstrafiken och kollektivtrafiken fungerar.
Här hittar du information som kan vara bra att veta när du ska resa med oss.
Alla ska känna sig välkomna hos Länstrafiken. Därför arbetar vi med att göra trafiken och våra digitala kanaler tillgängliga för fler.
Har du glömt eller tappat något på bussen? Frågor om kvarglömda saker på bussen eller hittegods hänvisas till respektive trafikföretag som du rest med. Om du har rest med regiontrafiken i länet så kontaktar du Connect Buss AB eller Centrala Buss AB. De trafikerar länet och nedan kan du se var i huvudsak de kör och en länk till deras kontaktformulär. Om du rest i stadstrafiken med linje 1-11 så kontaktar du Vy. För tågresenärer så hänvisar vi till Norrtåg. Här hittar du kontaktuppgifter och mer information om hittegods.
Observera följande innan du kontaktar trafikföretaget:
Trafikföretagen följer lagen om hittegods i kollektivtrafiken som trädde i kraft 1 augusti 2022.
Under Kundservice hittar du olika formulär beroende på vilken typ av ärende eller synpunkt det gäller. Du får ett direkt svar att vi tagit emot ditt ärende och du får ett ärendenummer. Har du uppgett att du vill bli kontaktad så gör vi det så skyndsamt vi kan. Vi granskar och besvarar alla inkomna ärenden.
Har du frågor? Då finns det ett särskilt formulär för det också.
Ibland kan det vara så att en synpunkt inte passar in i några av dessa kategorier, då kan du skicka e-post till ltrkundservice@regionjh.se. Kundservice besvarar din fråga inom två arbetsdagar under kontorstid.
Kommer du fram mer än 20 minuter för sent har du rätt till ersättning motsvarande bussresans värde.
Förseningsersättning gäller inte när förseningen beror på sådant Länstrafiken eller bussbolaget inte kan råda över:
Har du registrerat ditt busskort på Mina sidor så kan du logga in och flytta biljetten till en annan biljettbärare. En biljettbärare kan vara en app eller ett annat busskort.
Har du registrerat ditt kort så kan du även kontakta receptionen på busstorget i Östersund för att få hjälp.
Har du inte registrerat ditt busskort så kan vi tyvärr inte ersätta dig för förlorat belopp.