Pressrum
Här finns pressmeddelanden och kontaktinformation för journalister och media.
Har du frågor om resevillkor, priser, kort och biljetter? Det allra mesta hittar du på ltr.se och i Länstrafikens app. Du har en priskalkylator som hittar det mest förmånliga priset och du finner Reseplaneraren – den tar fram tider, priser och förslag på avgångar som passar dig.
Är det ändå något som du behöver hjälp med? Kontakta Länstrafikens kundservice på 0771-100 110. Du får personlig service dygnet runt. Det går att kontakta kundservice skriftligen via vårt formulär för frågor om tider och priser.
Du kan också besöka oss en trappa upp på Östersunds busstation. Receptionen är öppen vardagar kl 10.00 – 16.00.
Har du synpunkter, klagomål, beröm eller förslag som gör att vi kan förbättra oss? Fyll i formuläret som bäst passar ditt ärende från listan nedan.
Komfort och framförande av fordon
Har du glömt eller hittat något på bussen?
Tänk på att:
– Du måste hämta hittegodset själv eller få hjälp av någon. Trafikföretagen skickar inga kvarglömda saker.
– Respektera trafikföretagens telefontider och utlämningstider.
Kontakta respektive trafikföretag, kontaktvägar finns här.
Länstrafiken Jämtland
Hamngatan 14
831 34 Östersund
Telefon: Region Jämtland Härjedalens växel 063-14 75 00
Har du frågor, synpunkter och förslag som rör stadstrafiken? Då kontaktar du Vy buss i Östersund.
Funderar du på säkerhet och integritet kring personuppgifter? Det är viktigt för oss att du har förtroende att låta oss hantera vissa av dina personuppgifter, och att du är medveten om att vi gör det på ett lagligt och pålitligt sätt. Klicka gärna här för att läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter innan du kontaktar oss.