Länstrafiken på sociala medier
Länstrafiken gillar kollektivtrafik och våra resenärer! Följ oss på Facebook och Instagram för både information och nyheter! Du kan kommentera på de allra flesta av våra inlägg och frågor kan få svar. Vi vill veta vad våra resenärer tycker och tänker. Vi vill ge en möjlighet till dialog och delaktighet. Men vi vill att alla kommer ihåg att hålla en god ton. Om du kommenterar våra inlägg gäller våra regler.
Se även de generella användarvillkoren för Facebook och Instagram.
Våra regler
1. Vi tillåter inte nedsättande eller hatiska kommentarer. Vi raderar kommentarer som innehåller:
- hat mot minoriteter, t.ex. etniska och religiösa minoriteter, HBTQ-personer eller människor med olika former av funktionsnedsättning/-variation
- olika former av rasism och främlingsfientlighet
- nedsättande epitet
- hot
- personangrepp
2. Vi tillåter inte spekulationer och missvisande information.Vi raderar kommentarer som visar sig innehålla lögner, rykten och irrelevanta spekulationer.
3. Använd källhänvisningar när du påstår fakta. Påståenden ska underbyggas med fakta och källor. Om du hävdar fakta och inte kan visa var informationen kommer ifrån kan din kommentar komma att raderas. Vi tillåter inte länkpostning utan sammanhang.
4. Det är inte tillåtet att kampanja och spamma.
Det är inte tillåtet att sälja produkter eller evenemang eller kampanja sak- och partipolitik. Vi tillåter inte heller spam, dvs upprepade kommentarer med samma eller liknande innehåll, oavsett om det handlar om länkar, kommentarer, emojis, bilder och/eller videor.
5. Håll dig till ämnet
Om kommentarerna inte är relevant för ämnet som inlägget avser så kan det komma att tas bort. Vid upprepade irreleventa kommentarer kan du bli blockerad från kommentarsfunktionen.
5. Vi tillåter inte avhumaniserande kommentarer.
Det är inte tillåtet att skriva kommentarer om att någon enskild person eller grupp, exempelvis inte förtjänar att leva, är värdelös eller andra respektlösa ordval eller angrepp.
Tänk på hur du uttrycker dig - det är många som kommer att läsa din kommentar. Om någon stör/förstör/skapar dålig stämning är det redaktörens uppgift att förhindra detta. Försök att vara tydlig och tänk på att det kan finnas fler än ett sätt att tolka ett inlägg.