Länstrafikens kundservice
Vi erbjuder svar och hjälp per telefon, besök, sociala medier och e-post.
Är du drabbad av trafikstörning utanför telefontiden? Ta del av vår information gällande ersättningar.

Länstrafikens kontaktvägar
E-post
För frågor och funderingar så kan du skicka e-post till vår kundservice.
Vi besvarar ditt mail under kontorstid senast inom två vardagar, oftast får du svar samma dag. Observera att ersättningsärenden endast hanteras via formulär.
Besök
Du kan få personlig hjälp i receptionen på busstationen i Östersund. Receptionen är öppen vardagar kl 10.00 – 16.00. Där kan du köpa biljetter, fråga om tider och priser och ladda ditt busskort bland annat.
Observera att från och med 2025-06-01 delar vi inte ut utskrivna tidtabeller.
Sociala medier
Du får svar på frågor som du ställer på våra sociala medier "Länstrafiken Jämtland" på Facebook och Instagram i samband med publicerade inlägg. Mer personliga frågor passar bättre via Messenger. Om du kommenterar våra inlägg gäller våra regler.
Webbplatsen ltr.se
Här på vår webbplats finns svaren på de allra flesta frågor. Du kan se vad din resa kostar, du kan söka tider, du kan läsa tidtabeller och få svar på om hunden får följa med på resan. Läs gärna vanligt förekommande frågor och svar.
Synpunktsformulär
Om du har synpunkter på, eller frågor om, vår trafik så fyller du i vårt digitala synpunktsformulär. Då blir din synpunkt eller fråga registrerad och vi kan följa ditt ärende. Synpunkter och frågor tas emot av ansvariga för just det ärende som du skickat in. Önskar du bli kontaktad för svar så kryssar du i den rutan i formuläret.
Trafikstörning eller försening
Om du drabbas av trafikstörning eller förseningar kan du ha rätt till ersättning. Du anmäler ditt ärende i förseningsformuläret och sedan hanteras detta av vår kundservice. Viktigt att du läser villkoren innan du skickar in din ansökan.
Telefon
För tider, priser och trafikinformation, kontakta vår bussiga trafikupplysning på tel 0771-100 110.
Öppettider från och med 25-06-01 är Måndag - fredag kl 8.00-18.00. På lördag och söndag kl 8.00-18.00 är telefontiden endast öppen för dig som under pågående resa är drabbad av en trafikstörning.
Är du drabbad av trafikstörning utanför telefontiden? Ta del av vår information gällande ersättningar.