Kontakta oss
Här hittar du kontaktuppgifter och länkar till mer information om hur vi kan hjälpa dig.
Här hittar du information om hur du kan kontakta oss.
Frågor om kvarglömda saker på bussen eller hittegods hänvisas till respektive trafikföretag som du rest med.
Observera följande innan du kontaktar trafikföretaget:
Trafikföretagen följer lagen om hittegods i kollektivtrafiken som trädde i kraft 1 augusti 2022.
Under Kundservice hittar du olika formulär beroende på vilken typ av ärende eller synpunkt det gäller. Du får ett direkt svar att vi tagit emot ditt ärende och du får ett ärendenummer. Har du uppgett att du vill bli kontaktad så gör vi det så skyndsamt vi kan. Vi granskar och besvarar alla inkomna ärenden.
Har du frågor? Då finns det ett särskilt formulär för det också.
Ibland kan det vara så att en synpunkt inte passar in i några av dessa kategorier, då kan du skicka e-post till ltrkundservice@regionjh.se. Kundservice besvarar din fråga inom två arbetsdagar under kontorstid.
Kommer du fram mer än 20 minuter för sent har du rätt till ersättning motsvarande bussresans värde.
Förseningsersättning gäller inte när förseningen beror på sådant Länstrafiken eller bussbolaget inte kan råda över:
Har du värdesäkrat ditt busskort kan vi spärra det och ersätta det som förlorats. Du får tillbaka beloppet på kortet, dock så drar vi av avgiften för ett nytt kort.
Värdesäkra ditt kort
Ta i första hand kontakt med receptionen i Östersunds bussterminal för att få hjälp med att ersätta ditt kort.
Har du inte värdesäkrat kortet kan vi tyvärr inte ersätta dig för förlorat belopp.
Har du ett Ungdomskort gäller särskilda regler. Läs mer