Pressrum
Här finns pressmeddelanden och kontaktinformation för journalister och media.
Länstrafikens bussiga trafikupplysning når du på 0771-100 110.
Trafikupplysningen är öppen dygnet runt alla dagar.
De kan svara på tider, priser och ge trafikinformation vid eventuella störningar eller tillfälliga förändringar i trafiken.
Du kan också få svar och hjälp hos Länstrafikens reception på busstationen i Östersund
Reception är öppen vardagar kl 10.00 – 16.00.
Läs mer om dina rättigheter och ansök om förseningsersättning här.
Ansöker du om ersättning så utreder vi ärendet tillsammans med trafikföretaget som det berör. Du får återkoppling inom några vardagar. Observera att vi inte tar emot ersättningsansökningar via e-post.
Har du synpunkter, klagomål, beröm eller förslag som gör att vi kan förbättra oss? Fyll i formuläret som bäst passar ditt ärende från listan nedan.
Komfort och framförande av fordon
Vi tar emot dina synpunkter och klagomål och utreder ärendet med det trafikföretag som det berör. Du får återkoppling från oss inom några vardagar.
Har du glömt eller hittat något på bussen?
Tänk på att:
– Du måste hämta hittegodset själv eller få hjälp av någon. Trafikföretagen skickar inga kvarglömda saker.
– Respektera trafikföretagens telefontider och utlämningstider.
Kontakta respektive trafikföretag, kontaktvägar finns här.
Länstrafiken Jämtland
att: Kundservice
Hamngatan 14
831 34 Östersund
E-post: ltrkundservice@regionjh.se
(Observera att vi inte hanterar ersättningsansökningar via e-post. Använd länken ovan.)
Har du frågor, synpunkter och förslag som rör flygbussen? Då kontaktar du Vy buss i Östersund.
Funderar du på säkerhet och integritet kring personuppgifter? Det är viktigt för oss att du har förtroende att låta oss hantera vissa av dina personuppgifter, och att du är medveten om att vi gör det på ett lagligt och pålitligt sätt. Klicka gärna här för att läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter innan du kontaktar oss.